Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2011 22:55 - "Лука беше гей"
Автор: petuk Категория: Други   
Прочетен: 2118 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 29.11.2011 00:50






"Лука беше гей"



image


 

Фестивалът „Сан Ремо” е едно от най-важните музикални събития в Италия. Той се провежда всяка година и е наблюдаван от милиони зрители по телевизията. През 2009 г. на сцената на фестивала е представена песента „Лука беше гей”. Автор и изпълнител на парчето е Джузепе Повиа, известен италиански певец, който печели голямата награда на конкурса през 2006 г. Мнозина мислят, че „Лука беше гей” е именно неговата история, но под друго име.

„И аз съм имал гей-фаза в ранната си младост – тя продължи 7 месеца, после я преодолях и даже разубедих двама мои приятели, които мислеха, че са гейове, а пък сега са женени и имат деца…” - казва той.

Още с появата си заглавието на песента предизвиква голям скандал сред гей-активистите в Италия. Идеята, че хомосексуалността е изменяема, бива отречена и атакувана от съмишлениците на гей-активистката организация „Arcigay”. Те се опитват да забранят излъчването, обвинявайки песента във всяване на хомофобски настроения. Стига се дотам, че евродепутатът Виторио Агнолето внася искане за резолюция в европейския парламент, която да спре показването и по телевизията.

На 17 февруари, в първата вечер на фестивала, парчето все пак е представено от Джузепе Повиа. В този момент Италия е разделена на "за" и "против". То привлича вниманието на публиката с приятния си мелодичен характер. В тази рап-история се разказва за трансформацията на един човек на име Лука от хомосексуален начин на живот към хетеросексуален. Без помощта на психолози и психиатри той се обръща към себе си, връщайки се назад, за да открие причините за влечението си към собствения пол.

Текстът на песента гласи: 
 


„Лука беше гей, а сега е с нея. Лука говори с открито сърце, Лука казва: сега съм друг човек...

Лука казва: не съм ходил при психолози, психиатри, свещеници и учени; върнах се в моето минало, дълбах и разбрах много неща за себе си. Майка ми ме обичаше прекалено и не можех да дишам от вниманието й. Баща ми не вземаше отношение, по цял ден го нямаше и ми се струваше, че не е реален. Мама поиска развод - бях на 12 и не разбирах добре. Татко каза: това е правилно решение, а по-късно почна да пие. Мама винаги ми говореше против него и казваше: никога не се жени! Ревнуваше приятелките ми и моята идентичност беше все по-объркана... В оня момент търсех отговори, срамувах се и ги търсех скришом. Някои ми казваха „Това е нормално”, но аз четях Фройд, а той не мислеше така. После дойде пълнолетието, но не познавах щастието. Един зрял мъж накара сърцето ми да тръпне и тогава разбрах, че съм хомосексуален. С него успявах да бъда себе си. Чрез мъжете търсех кой е баща ми, ходех с мъже, за да не изменя на майка си... Четири години живях с мъж между любов и измами, още търсех моята истина - оная голяма вечна любов. И на един купон сред толкова хора срещнах нея - тя ме изслушваше, събличаше, разбираше... помня само, че на следващия ден ми липсваше. Това е моята история – само моята история – не е болест, нито излекуване... Мили татко, простил съм ти, въпреки че не се върна при нас. Мамо, често мисля за теб, но сега съм баща и съм влюбен в единствената жена, която някога съм обичал.
...Лука беше гей, а сега е с нея, Лука говори с открито сърце, Лука казва: сега съм друг човек...”


Самият Повиа е заявявал в старо интервю за италианското списание ”Панорама”, че гей не се раждаш, а ставаш в зависимост от това с какви хора се срещаш и контактуваш. Джузепе потвърждава, че е изпълнил песента на фестивала в Сан Ремо, въпреки заплахите за живота, които е получил.

Днес певецът е глава на семейство.


 



 



















 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: petuk
Категория: Други
Прочетен: 87114
Постинги: 23
Коментари: 13
Гласове: 44
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930